Підприємцям потрібно подбати про свій страховий стаж та стаж своїх найманих працівників

☝З кожним роком зростає важливість страхового стажу, як необхідної умови для набуття права на пенсійне забезпечення.
У 2022 році застрахована особа, щоб призначити пенсію, повинна мати 29 років страхового стажу. І цей показник надалі зростатиме до досягнення відмітки в 35 років необхідного страхового стажу в 2028 році.
На відміну від найманих працівників, за яких сплачує внески та звітує роботодавець, фізичним особам – підприємцям (які є одночасно й застрахованими особами й страхувальниками для самих себе) потрібно самостійно дбати про зарахування періоду їх діяльності до страхового стажу, а також не забувати своєї відповідальності за найманих працівників.
✅Хочемо нагадати, що відомості про страховий стаж обліковуються в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр). І джерелом наповнення Реєстру є відповідна звітність про нарахування єдиного соціального внеску (а за періоди до 2011 року – про нарахування страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування), що подається страхувальником (тобто роботодавцем) до органів Державної податкової служби (до 2011 року – до органів Пенсійного фонду України (далі – Фонд).
❗Іншими словами недостатньо просто сплатити внески, слід іще належним чином прозвітуватись. У разі ж неподання звіту або подання звіту з помилками, інформація до Реєстру не потрапляє і застрахована особа (особи) втрачають страховий стаж за звітний період.
➡️Задля того, щоб при зверненні до Фонду з метою призначення пенсії не отримати відмову, пов’язану з відсутністю необхідного розміру страхового стажу, кожна застрахована особа (в тому числі й фізична особа – підприємець) може оперативно контролювати стан зарахування періодів роботи (чи підприємницької діяльності) до страхового стажу.
✅Цьому служить вебпортал електронних послуг Фонду (www.portal.pfu.gov.ua), зареєструвавшись користувачем якого Ви будете бачити свій стаж, свій заробіток, про які прозвітував ваш роботодавець, отримаєте необхідні вам послуги, що передбачені сервісом порталу.
☝️У разі необхідності відновлення відомостей про страховий стаж роботодавцю (в тому числі фізичній особі – підприємцю) потрібно виправити помилки в звітності або, за потреби, подати початковий звіт.
Зауважуємо на тому, що подання звітності чи її коригування за періоди до 01.01.2011 можливе лише за результатами перевірки, проведеної спеціалістами Фонду. Для цього слід звернутись до найближчого сервісного центру Фонду з відповідною заявою (до речі, це можна зробити й засобами вебпорталу або на офіційну електронну адресу (в нашому випадку: gu@ko.pfu.gov.ua).
❗Наголошуємо, що таке звернення буде задоволене лише у випадку, коли даний заявник (роботодавець) не припинив діяльності (тобто не втратив статусу юридичної особи чи фізичної особи – підприємця).
➡️Попереджуємо лиш, що в період дії воєнного стану або стану війни будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітового характеру не здійснюються (пункт 4 частини першої Закону України від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»).
☝️Проте, після здобуття Україною Перемоги та завершення війни за всіма поданими заявами будуть проведені належні перевірки, результатом чого стане усунення всіх помилок на прогалин.
❗Тож, закликаємо застрахованих осіб та страхувальників пильнувати свої права, а в разі необхідності – не зволікаючи звертатись до органів Фонду!

Додати коментар