У кінці минулого року в Переяславі встановили 34 поштомати «Нової пошти». Вони розташовані біля магазинів, супермаркетів та в під’їздах деяких багатоповерхівок. Останні – лише для користування мешканців цих будинків.
До Переяслав.City звернулася із запитанням переяславка Яна Павленко, яка живе в дев’ятиповерхівці на вулиці Можайська, 9: «У нашому під’їзді півтора місяця стоїть поштомат. Я переглянула відео в інтернеті і зрозуміла, як ним користуватися, але ще не бачила, щоб хтось забирав звідти посилки. Нещодавно замовляла в інтернет-магазині електричний чайник, але побоялася робити доставку на поштомат. Раптом він не працює або виникне збій у налаштуваннях, яка гарантія того, що я отримаю замовлений товар?»
Керівник представництва «Нової пошти» на Переяславщині Дмитро Фідорко розповів, які поштомати вже працюють, які вимоги до посилок, скільки коштує послуга та як діяти в нестандартних ситуаціях.
– Які вимоги до посилок та скільки днів вони зберігаються у поштоматі?
– До поштоматів приймаються документи та посилки фактичною вагою до 20 кілограмів, розміром не більше 40х60х30 сантиметрів та вартістю до 6000 гривень. Це мають бути повністю оплачені посилки: доставка сплачується в мобільному додатку «Нової пошти» або на сайті компанії в розділі «Трекінг». Забрати замовлення в поштоматі необхідно протягом трьох днів. Якщо ні, то посилка переадресовується в найближче відділення «Нової пошти». Людина отримує повідомлення про переміщення посилки з інформацією про відділення, де вона безкоштовно зберігатиметься протягом семи днів. Поштомати працюють лише для отримання, щоб відправити посилку, треба звернутися у відділення.
– Скільки коштує послуга?
– Єдиний тариф на доставку в поштомат – 35 гривень. Він діє незалежно від географічного напрямку та ваги відправлення. Такий тариф буде до 1 березня, а потім планують зробити 45 гривень. Наголошую, що оплатити готівкою на місці неможливо, оскільки у поштоматі немає для цього технічних можливостей. Можна замовити доставку з післяплатою, проте сплатити її можна лише в мобільному додатку та лише перед відкриттям комірки.
– Які поштомати в Переяславі вже працюють і чи були замовлення?
– Так, замовлення вже є, але небагато. Усі 34 поштомати робочі. Тимчасово не маємо доступу до будинків на вулиці Пугачова, 7 та Можайська, 9А. Це не наша провина, просто ОСББ не надали магнітні ключі від домофонів, щоб працівники служби могли потрапити в під’їзди.
– Які переваги таких сервісів?
– Посилку можна забрати в будь-який час доби, поштомати працюють цілодобово, у зручному місці. Ніяких черг, не треба одягати маску. Якщо це на вулиці, то ідеально підходить для мам з візочками або тих, хто вигулюють собак. А уявіть, як класно забирати посилку в своєму під’їзді! Виходиш прямо у домашньому халаті та капцях.
– У яких випадках посилка може не надійти до поштомату?
– Таке може статися, якщо посилка за габаритами не помістилася в комірку поштомату, тобто розміри відправлення були вказані неправильно. Може бути, що на момент завантаження поштомат не працював. Але не варто хвилюватися. У таких випадках посилку доставлять у найближче відділення «Нової пошти», і про це обов’язково попередять одержувача.
– Як діяти в нестандартних ситуаціях: поштомат не працює, посилка пошкоджена, прийшов не той товар?
– Якщо на момент видачі поштомат не працює або комірка не відчинилася, треба звернутися до контакт-центру «Нової пошти» за номером 0 800 500 609 або написати у чат-боті у вайбері. Робота поштомату буде відновлена найближчим часом.
Якщо випадково закрили комірку і не забрали посилку, треба натиснути «Відкрити повторно» у мобільному додатку.
Якщо прийшов не той товар або посилка пошкоджена, знову ж таки треба зателефонувати до контакт-центру або звернутися до найближчого відділення «Нової пошти», там допоможуть. Випадків шахрайства досить багато в Україні. І якщо купуєте товар із сайту ОLХ, який облюбували шахраї, то я б радив робити замовлення на відділення. Якщо ж це інтернет-магазин з певним рейтингом довіри, можна на поштомат. Чи обладнані поштомати прихованими камерами відеоспостереження, не скажу, бо цю інформацію можуть використати шахраї.
– Чи в усіх інтернет-магазинах можна робити замовлення на поштомат?
– Із сервера «Нової пошти» передається інформація на сервери інтернет-магазинів. Але інтернет-магазинам треба періодично синхронізувати інформацію, щоб вона була актуальною, зокрема, і щодо адрес поштоматів. Якщо дані не оновилися, то буде застаріла інформація, тобто в списку не буде всіх поштоматів. Деякі інтернет-магазини взагалі не використовують таку технологію. Тобто може бути так, що з одного магазину можна замовити посилку на поштомат, а з іншого – ні.
Як користуватися поштоматом?
- Завантажуй мобільний додаток «Нової пошти».
- Коли купуєш в інтернеті, обирай доставку до поштомату та сплачуй у мобільному додатку.
- Коли на телефон прийде повідомлення про те, що посилка на місці, можна її забирати.
- Підходь до поштомату, під’єднуйся до нього за допомогою функції Bluetooth і дозволь ділитися геолокацією. Обирай у додатку потрібну накладну й натискай «Відчинити комірку».
- Забирай посилку та не забудь закрити дверцята комірки.
Де розташовані поштомати загального користування в Переяславі?
- Супермаркети «АТБ» (вул.Богдана Хмельницького)
- магазин «Спаська Левада» (вул. Михайла Грушевського 57А)
- ТД «РІЧЛІ» (вул. Новокиївське шосе, 2/26)
- КП «ВУЖКГ» (вул. Гімназійна, 35)
- магазини «Малина» (вул. Івана Мазепи, 21 та Богдана Хмельницького, 48)
- магазин «Ассоль» (вул. Богдана Хмельницького, 129).