Сервісні центри МВС – одні з лідерів серед організацій, що надають якісні державні послуги в Україні. Дотримуючись цінностей і основних принципів діяльності, сервісні центри завжди прагнуть до вдосконалення – впровадження сучасних рішень і технологій для мінімізації часу та спрощення процедури надання послуг.
За 6 місяців 2021 року Головний сервісний центр МВС запровадив близько десяти важливих нововведень, що допомагають громадянам заощаджувати час і зусилля для отримання тих чи інших адміністративних послуг в сервісних центрах МВС.
Про нові формати роботи і наближення послуг до населення Київської області – в інтерв’ю начальника регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Київській області (філії ГСЦ МВС) Миколи ГОРБОНОСА.
Нинішнього року одним з пріоритетних зобов’язань, взятих на себе керівництвом РСЦ ГСЦ МВС в Київській області, і зокрема,мною особисто – це налагодження ефективної співпраці з органами місцевого самоврядування у напрямку підписання з Центрами надання адміністративних послуг узгоджених рішень про делегування ЦНАПам деяких послуг, що відносяться до компетенції системи МВС.Ще в лютому 2020 року ЦНАП міста Українка Обухівського району першим в області розширив перелік своїх послуг реєстраційними діями з транспортними засобами, які не вимагають огляду фахівцями експертної служби, та послугами щодо відновлення і обміну посвідчень водіїв. Наприкінці літа такі ж послуги ми делегували Центру надання адміністративних послуг селища Чабани Києво-Святошинського району.
Цьогоріч, після засідання «круглого столу» в Київській облдержадміністрації, яке відбулосьза моєї участі, представників органів місцевого самоврядування і центрів надання адміністративних послуг Київської області та під головуванням першого заступника голови КОДА Дмитра Назаренка укладено ще два узгоджені рішення про співпрацю із ЦНАПомВеликодимерської селищної ради Броварського району і Центром обслуговування «Прозорий офіс» Броварської міської ради. Завдяки такій децентралізації державного сервісу наші послугистали доступніші, а ще – це зручність та своєчасність їх надання. Також очікуємо практичного втілення положень Узгодженого рішення з Дмитрівською сільською радою Києво-Святошинського району.
Нещодавно, 7 липня 2021 року, представники Головного сервісного центру МВС взяли участь у засіданні Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування. До роботи Комітету також долучились керівники Центрів надання адміністративних послуг. Темою обговорення було створення спільного простору для обміну інформацією між ГСЦ МВС та органами місцевого самоврядування. За результатами зустрічі для ефективної співпраці з ЦНАПами Головний сервісний центр МВС створив на сайті новий розділ “Інформація для юридичних осіб, органів місцевого самоврядування, торговельних організацій, автошкіл”, де є вся необхідна інформація щодо того, як укладати узгоджені рішення, про вимоги щодо облаштовувати місця адміністраторів, які будуть надавати послуги системи сервісних центрів МВС, про алгоритм обслуговування громадян та багато іншої практичної інформації для наших партнерів.
Також, аби спростити надання реєстраційних послуг покупцям нових автівок, рішенням Кабміну від 16 лютого 2021 рокуавтосалонам, виробникам, дилерам і дистриб’юторам дозволено самостійно реєструвати нові транспортні засоби. Відтак, покупець нового автомобіля може одразу після придбання отримати номерні знаки та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу у стінах автомагазину.Брати участь у державній реєстрації авто можуть суб’єкти господарювання, незалежно від форми власності, які здійснюють оптову та роздрібну торгівлю транспортними засобами та стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС.
Крім того, з березня цього року державні номерні знаки закріплюються на транспортні засоби по-новому – не за місцем прописки власника, а за місцем здійснення реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу. Тобто, кожен сервісний центр МВС видає номерні знаки лише своєї області. В ТСЦ Київської області наявні номерні знаки лише з літеросполуками АІ або КІ. Така норма поширюється і на платні номерні знаки, що видаються за бажанням власників легкових автомобілів та містять визначену комбінацію цифр. Наявність таких державних знаків в ТСЦ усіх регіонів України можна перевірити через спеціальний онлайн-сервіс на сайті, а віднедавна – і в оновлених інформаційних боксах, розміщених у приміщеннях сервісних центрів МВС. Скориставшись онлайн-сервісами в інфобоксівідвідувачі можуть перевіряти не лише наявність бажаного номерного знаку, а ще й легітимність посвідчення водія, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів.
Серед іншого, сервісні центри МВС вдосконалили процедуру реєстрації транспортних засобів та отримання посвідчення водія для усіх внутрішньо переміщених осіб – без зареєстрованого основного місця проживання. До пакету необхідних документів додатково надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, в якій зазначено фактичне місце проживання.
Хочу зазначити, що за пів року сервісні центри МВС Київської області здійснили понад 63 тисячі реєстраційних операцій з транспортними засобами та видали майже 37 тисяч посвідчень водія, з яких 16 369 – вперше.Майже 11 тисяч осіб отримали нові посвідчення, адаптовані до міжнародних вимог. Оновлені бланки, тобто пластикові картки,– тримовні (заповнюються українською, англійською, частина – французькою мовами). Тепер, нагадаю, на посвідченні вказується група крові (резус-фактор) водія. Це дозволить лікарям оперативно надавати першу медичну допомогу потерпілим у разі ДТП. Також за письмовою згодою клієнта вказується згода або відмова на посмертне донорство. У багатьох водіїв та автовласників виникає запитання: «Чи обов’язково робити обмін раніше виданих посвідчень на нові?» Відповідаю: ні! Ці документи та Свідоцтва про реєстраціютранспортних засобів, виданих 5-10 років тому, залишаються дійсними строком, на який їх видано.За обміном чи виготовленням дублікатів документів можна звертатись лише за потреби!
Подати заявку на зміну або відновлення посвідчення водія можна, не виходячи з дому, через «Електронний кабінет водія». Також функціонал, що розміщено на нашому сайті, дозволяє призначити належного користувача на авто, відстежувати і сплачувати штрафи за порушення ПДР, за необхідності – верифікувати водійські документи, отримати витяг з Єдиного державного реєстру транспортних засобів або замовити індивідуальні номерні знаки. А віднедавна – ще й замовити страховий поліс на автомобіль. Сервісні центри МВС у постійному пошуку оптимальних шляхів отримання наших послуг. Тому Електронний кабінет водія постійно наповнюється новаціями і користується неабияким попитом у водіїв транспортних засобів. Так, протягом минулого року його послугами скористалися понад 720 000 осіб.
Діджиталізація завжди залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності сервісних центрів МВС. Найближчим часомза допомогою платформи «Електронний кабінет водія». громадяни зможуть самостійно оформлювати онлайн-договір купівлі-продажу. Нагадаю, що наприкінці минулого року Уряд на своєму засіданні схвалив постанову Кабінету Міністрів України, яка вносить зміни до основного нормативно-правового документу, що регламентує порядок проведення в країніреєстрації, перереєстрації, зняття з обліку транспортних засобів. Постанова фактично переводить частину державних процесів у сфері надання адміністративних послуг у сучасний і зручнийонлайн-формат, а також своїми змінами значно скорочує час безпосереднього обслуговування в сервісному центрі МВС. Приміром, передбачаєтьсянадання громадянам можливостіподавати документи, необхідні для отримання номерних знаків та свідоцтва про реєстрацію, можна буде замовляти з числа наявних у певному сервісному центрі МВС номерні знаки, у тому числі й так звані “платні” державні номерні знаки, що видаються за бажанням клієнтів, – з певною комбінацією цифр.
Однак, найнадійнішим способом здійснити перереєстрацію автівки, придбаної на вторинному ринку, залишається візит до територіального сервісного центру МВС. Адже угода купівлі-продажу укладається у присутності адміністратора і безплатно, вся інформація щодо транспорту і осіб, які звернулись за послугою, перевіряються за всіма належними базами, транспортні засоби оглядають працівники експертної служби МВС на предмет відповідності ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в документах, наданих власником для реєстрації. Розумію, що для тих, хто реєструє автівку чи мотоцикл вперше, процес, як будь-що нове, не зовсім зрозумілий і тому може викликати невпевненість в правильності тих чи інших дій адміністраторів, не правильне сприйняття ситуації і часових меж для отримання послуги. Тому такі клієнти сервісних центрів МВС на власний розсуд часто-густо звертаються до певних осіб, які за так звану «плату за сприяння», обіцяють допомогу в переоформленні транспортного засобу або в пришвидшенні отримання інших послуг, що їх надають сервісні центри МВС. Ми завжди закликаємо наших відвідувачів не ризикувати і в жодному разі не звертатись до сторонніх осіб, аби не бути ошуканими.
Гадаю, наша статистика за пів року змусить потенційних клієнтів сервісних центрів МВС, принаймні, замислитись. Працівниками сервісних центрів Київської області виявлено 22 підроблених документа, 2 з яких – фальшиві Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. Виявлено 16 ТЗ, номера агрегатів яких змінені, знайдено 9 викрадених авто, а також викрито12 осіб, які розшукуються. Усі ці моменти з’ясовується нашими адміністраторами під час надання послуг. Тому ще раз наголошую: щоб не втрапити в халепу і не втратити спокій, звертайтесь до сервісних центрів МВС! Ми раді кожному відвідувачу! ТСЦ МВС Київської області й надалі триматимуть високий рівень в обслуговуванні громадян, впроваджуючи новітні технології.