Звернення до мешканців міста, які постраждали внаслідок виконаних робіт «майстернею»

Останнім часом до відділу підприємництва та споживчого ринку почастішали звернення з приводу неякісного та недобросовісного ремонту побутової техніки в одній з місцевих майстерень, що знаходиться в підвальному приміщенні колишнього ТОВ «Видавничий дім «Переяслав» по вул. Шкільній, 45.

Горе-майстер береться за роботу, не знаючи своїх зобов’язань перед споживачем та не маючи ні краплі відповідальності за неякісно виконаний ремонт. При цьому не забуває виставити рахунок за нібито зроблену роботу. Окрім того, керівник закладу з ремонту побутової техніки не дотримується графіку роботи, розміщеного на дверях приміщення, а також має звичку не відповідати на телефонні дзвінки, особливо від обурених якістю ремонтних робіт споживачів.

Загалом, захист прав споживача вирізняється своєю проблемністю через необізнаність та непоінформованість громадян про свої права. Звісно, кожен постраждалий споживач, у разі порушення його законних прав, може звернутися з позовною заявою одразу до суду. Але судова тяганина – процес, захоплюючий лише для юристів, а для більшості громадян – неприємний, нервовий та не швидкий.

Тож, з метою запобігання неприємним наслідкам від виконання робіт чи надання послуг виконавцем, споживач має пам’ятати:

  • відсутність у майстерні інформації для споживачів про суб’єкта господарювання, що надає послуги, має Вас насторожити, а відмова надати цю інформацію говорить про те, що Ви ризикуєте зіштовхнутися із неприємностями чи фінансовими втратами;
  • краще всього звертатися до фірми з позитивними відгуками, послугами якої користувалися або Ви самі, або Ваші знайомі;
  • вимагайте від виконавця робіт (послуг) укладення договору із зазначенням терміну, ціни та інших умов виконання робіт чи надання послуг. Договір може бути як письмовий, так і усний. Підтвердження вчинення усного правочину оформлюється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншим документом (п. 7 ст. 1 ЗУ «Про захист прав споживачів»). По закінченню виконаної роботи виконавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи чи надання послуги (ч. 8 ст. 10 ЗУ «Про захист прав споживачів»);
  • ніколи не підписуйте договір чи інші розрахункові документи без попереднього ознайомлення з ними. А якщо Ви із чимось не згодні, або чогось не розумієте, то взагалі не ставте свого підпису, краще зайвий раз перепитайте працівників компанії чи зверніться за консультацією до більш обізнаних в цих питаннях людей;
  • якщо виконавець не може виконати роботу згідно з договором або прострочує виконання, то за кожен день прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі 3% вартості роботи (ч. 5 ст. 10 ЗУ «Про захист прав споживачів»);
  • у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право вимагати на свій вибір: 1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі у розумний строк, 2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи, 3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи, 4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи своїми силами чи із залученням третьої особи, 5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору (ч. 3 с. 10 ЗУ «Про захист прав споживачів»).

Більш детально про права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг) можна дізнатися зі статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів».

В свою чергу, звертаємося до всіх мешканців міста, які постраждали внаслідок «майстерно» виконаної роботи працівниками закладу «Ремонт побутової техніки», зазначеного на фото, повідомити про це відділ підприємництва та споживчого ринку виконкому Переяслав-Хмельницької міської ради (вул. Богдана Хмельницького, 29/39, тел.(04567) 5-36-91).

Додати коментар