Олександр Загорський: «Онлайн спілкування з податківцями обрали понад 151 тисячі платників»

Як зазначив очільник ГУ ДПС у Київській області Олександр Загорський, онлайн спілкування з податківцями обрало понад 151 тисячі платників. Це більш ніж 84% від загальної кількості суб’єктів господарювання Київщини. Загалом по Україні цей показник становить 83%. Більш активно долучаються до електронної звітності юридичні особи – 93,3% або 72076 суб’єктів господарювання. Питома вага фізичних осіб – підприємців становить 72% або 73674 платника.

Аналізуючи складові показника подання звітності з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку у розрізі податків, слід відмітити, що платники регіону подали в електронному вигляді: 99,8 %- декларацій з податку на додану вартість; 87,2% – звітності з акцизного податку; 81,6% – звітності з податку на прибуток підприємств та 66.9% – декларацій платника єдиного податку.

Найбільший відсоток платників, які обрали подання звітності з використанням електронно – цифрового підпису у Миронівській ДПІ (91,8%) Обухівського управління, Броварській ДПІ (м. Бровари 90,2% Броварський район- 88,2%) Броварського управління, Сквирській ДПІ (89,9%) та Ставищенській ДПІ (88,7%) Білоцерківського управління.

Вхід до електронного кабінету здійснюється за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua з використання кваліфікованого електронного підпису.

Надаємо найбільш актуальні електронні адреси для онлайн комунікації:

kyivobl.official@tax.gov.ua – офіційна електронна пошта Головного управління ДПС у Київській області, для інформаційного обміну з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями.

– kyivobl.public@tax.gov.ua – для подання запитів на отримання публічної інформації.

– kyivobl.zv.gromad@tax.gov.ua – для подання електронних звернень громадян.

ГУ ДПС у Київській області

 

Пам’ятка з інформацією про реєстрацію та застосування ПРРО

Для вашої зручності зробили пам’ятку з інформацією про реєстрацію та застосування ПРРО

Інструкції з встановлення та налаштування ПРРО

➡https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy-/

➡https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/fiskalniy-dodatok-prrosto/

Інструкції щодо заповнення реєстраційної форми та повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа

➡https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/instruktsii-schodo-zapovnennya-form/

Наразі зареєстровано 42 тисячі ПРРО, через які передано до фіскального сервера для реєстрації 38,3 млн розрахункових документів.

ГУ ДПС у Київській області

 

На Київщині суб’єкти господарювання мають 14732 ліцензії на право реалізувати підакцизні товари

Наразі на території Київської області 14732 діючі ліцензії: на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 6956, на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 5544, на право роздрібної торгівлі пальним – 610, на право зберігання пального – 1622 ліцензії.

За вересень 2020 року видано 1155 ліцензій, в тому числі: на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 588, на право здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 491, на право роздрібної торгівлі пальним – 10, на право зберігання пального – 66 ліцензій.

Також протягом вересень 2020 року призупинено дію 112 ліцензій (на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 66, тютюновими виробами – 36, на право роздрібної торгівлі пальним – 6, на право зберігання пального – 4) та анульовано – 101 ліцензія (на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 65, тютюновими виробами – 36).

З початку поточного року за порушення статті 153 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” в частині продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, суб’єктам господарювання анульовано 64 ліцензії (алкоголь – 41, тютюн – 23). Загальна сума штрафних санкцій складає 591,6 тис. гривень.

ГУ ДПС у Київській області

 

Якими документами підтверджуються витрати, що включаються до податкової знижки?

Для отримання податкової знижки, до декларації про майновий стан та доходи необхідно додати відповідні платіжні та розрахункові документи. Це можуть бути квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача).

Знадобляться також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Оригінали цих документів надсилати до податкової служби не потрібно, але зберігати  їх треба протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, зазначте у податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

ГУ ДПС у Київській області

 

Є запитання: чи може суб’єкт господарювання самостійно створити ПРРО та використовувати його в господарській діяльності?

Так, може. Якщо фіскальні функції виконуються, то такий ПРРО може застосовуватись суб’єктом господарювання для проведення розрахункових операцій не залежно від того, хто є його виробником. Основними законодавчо встановленими вимогами для будь-якого ПРРО є забезпечення виконання ним фіскальної функції через фіскальний сервер Державної податкової служби та обов’язкове включення ПРРО до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Законом України від 20.09.2019 №128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», який відповідно до Закону України від 17.03.2020  №533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», набрав чинності 01.08.2020, визначено, що програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) – це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу.

ГУ ДПС у Київській області

 

Продаж основних засобів юридичною особою – платником єдиного податку

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що у разі продажу основних засобів юридичними особами – платниками єдиного податку дохід від продажу визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів – п. 292.2 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Таким чином, для визначення доходу від продажу основних засобів, однією із складових є сума коштів, отримана від продажу таких основних засобів, яка визначається згідно з договором продажу основних засобів. Нормами ПКУ не передбачено обов’язкової умови юридичним особам – платникам єдиного податку здійснювати продаж основних засобів за ціною не нижчою від їх оціночної вартості.

Нагадуємо, що продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, які здійсню- ються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів – п.п. 14.1.202 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Реалізація ветаптеками ветеринарних лікарських засобів здійснюється без застосування РРО/ПРРО

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що згідно з п. 61 підрозд. 10 розд. XX «Інші перехідні положення» ПКУ передбачено, що до 01 січня 2021 року РРО та/або ПРРО не застосовуються ФОП платниками єдиного податку ІІ- ІV груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн., крім тих, які здійснюють, зокрема, реалізацію лікарських засобів та виробів медичного призначення.

З 01 січня 2021 року до 01 квітня 2021 року РРО та/або ПРРО не застосовуються ФОП – платниками єдиного податку ІІ – ІV груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 грн., незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють, зокрема, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Водночас, вимогами Закону №265 встановлено обов’язкове застосовування РРО та/або ПРРО, незалежно від обсягу доходу, у разі реалізації ФОП – платником єдиного податку виробів медичного призначення та лікарських засобів, призначених для діагностики, лікування, профілактики організму людини.

Вироби медичного призначення (медичні вироби) – будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів (абз. 34ст. 2 Закону № 265).

Згідно з ст.2 Закону України від 04.04.1996 року № 123/96-ВР «Про лікарські засоби» із змінами та доповненнями лікарський засіб – будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу.

Законом України від 25.06.1992 №2498-XII «Про ветеринарну медицину» визначено, що ветеринарні лікарські засоби – субстанції або їх комбінації, призначені для лікування та/або профілактики хвороб тварин або відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій, обмінних процесів у тварин.

Ветеринарні препарати – це ветеринарні лікарські засоби, ветеринарні імунобіологічні засоби, антисептики, дезінфектанти, інсекто-акарициди, дератизациди, діагностикуми, що використовуються у ветеринарній медицині та тваринництві.

У разі реалізації ФОП – платником єдиного податку у ветеринарних аптеках (пунктах) ветеринарних лікарських засобів та ветеринарних препаратів, що використовуються у ветеринарній медицині та тваринництві, РРО та/або ПРРО не застосовується.

Разом з тим, якщо на господарському об’єкті ФОП – платника єдиного податку одночасно реалізуються як товари, продаж яких має здійснюватись із обов’язковим застосування РРО та/або ПРРО (наприклад вироби медичного призначення), так і будь-які інші товари, то належним чином зареєстрований та переведений у фіскальний режим РРО та/або ПРРО повинен застосовуватись під час продажу всіх наявних на господарському об’єкті товарів.

ГУ ДПС у Київській області

 

Закон України №466: Впровадження кроків Плану дій ВЕРS

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що Законом України від 16.01.2020 року №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни та доповнення до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), що сприятимуть удосконаленню контролю за трансфертним ціноутворенням.

ПКУ доповнено статтею 39 прим.2 «Контрольовані іноземні компанії», яка дає визначення контрольованих іноземних компаній та оподаткування прибутку таких компаній, обмеження витрат за фінансовими операціями з пов’язаними особами.

Стаття 39 прим.2 набере чинності 01 січня 2021 року.

За визначенням цієї статті, контрольованою іноземною компанією визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України відповідно до правил, визначених ПКУ.

Зміни, внесені Законом України №466-ІХ передбачають запобігання зловживанням у зв’язку із застосуванням договорів про уникнення подвійного оподаткування, запобігання уникненню статусу постійного представництва та оподаткування постійних представництв.

Також вводиться застосування процедури взаємного узгодження, що передбачає механізм подачі заяви на розгляд справи за процедурою взаємного узгодження, вимоги до такої заяви, порядок дій контролюючого органу, тощо;

Передбачається оподаткування прирівняних до дивідендів платежів при здійснені операцій з нерезидентами.

Крім того, Законом України №466-ІХ:

– змінюється з 20% до 25% визначення частки володіння корпоративними правами для терміну пов’язаної особи;

– розширюється термін розумної економічної причини (ділової мети) (п.п.14.1.231 п.14.1ст.14 ПКУ), внаслідок чого можливе його застосування щодо операцій як з резидентами, так і нерезидентами.

ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар