Дні сталої енергії

2018 рік

Засідання круглого столу: “ОСББ у Переяславі-Хмельницькому: проблеми та перспективи”

У рамках проведення тижня сталої енергії міста Переяслава-Хмельницького 23 травня 2018 року відбулося засідання круглого столу на тему: “ОСББ у Переяславі – Хмельницькому: проблеми та перспективи”. Засідання круглого столу організоване відділом економіки та зовнішніх зв’язків управління економіки виконкому міської ради за участю представників ОСББ. 

Обговорювались питання енергоспоживання та джерела фінансування заходів з енергозбереження. Особлива увага приділялась темі поводження з твердими побутовими відходами (ТПВ). Представники ОСББ ділились досвідом вирішення питання із ТПВ. Наводились приклади вирішення питання щодо сортування сміття.

ОСББ нашого міста, які вже мають досвід розповідали про свої досягнення та труднощі, які виникали на їхньому шляху. Своїм досвідом поділилась Борисова Любов Василівна – голова ОСББ “Дружня родина”. Ієговська Надія Михайлівна – голова ОСББ “Молодіжний Переяслав” виступила з ініціативою створення спілки ОСББ.

Було вирішено провести опитування серед мешканців багатоповерхівок щодо створення асоціації ОСББ. Також ініціативні представники ОСББ запропонували провести наступне засідання круглого столу та обговорити результати опитування, з метою створення асоціації ОСББ міста. Орієнтовно зустріч запланована на 22 червня 2018 року.

 

День біологічного різноманіття

22 травня відзначається Міжнародний день біологічного різноманіття (International Day for Biological Diversity). Це свято-заклик до кожної людини, чиїм домом стала наша планета.

“Міжнародний день біологічного різноманіття” не створює святкового настрою, тому що проблеми біологічного різноманіття очевидні. Біологічне різноманіття є основою життя. Його збереження є необхідним для існування людини. На жаль, інтенсивність використання компонентів біорізноманіття призводить до виснаження та вичерпання природних ресурсів: зникають та знаходяться під загрозою зникнення численні види та екосистеми, постійно зростає загроза генному фонду…

Історія

Програма ООН з навколишнього середовища у 1988 році впровадила робочу групу експертів, що повинні були вирішити проблеми потреби у міжнародній конвенції з біорізноманіття. У 1989 році була організована група правових експертів для підготовки правової бази створення міжнародної конвенції. 22 травня 1992 року в Найробі на Конференції з проблем усиновлення було представлено фінальний текст угоди про створення Конвенції з біологічного різноманіття.

Міжнародний день біологічного різноманіття спочатку був призначений на дату 29 грудня, коли вступила в силу Конвенція з біологічного різноманіття. Проте така дата була не дуже зручною для проведення міжнародного дня, адже на кінець грудня в багатьох державах припадають національні свята, тому в 2000 році було вирішено проводити Міжнародний день біологічного різноманіття 22 травня.

Конвенція про біологічне різноманіття являє собою міжнародну угоду, покликану сприяти збереженню та раціональному використанню запасів біорізноманіття та його вигод на справедливій і рівноправній основі. Основною метою Конвенції є збереження біологічного різноманіття на генетичному, видовому, екосистемному рівнях.

Проблеми біологічного різноманіття

Всесвітній союз охорони природи виділяє сім основних факторів, що сприяють втраті біологічного різноманіття:

— Втрата та фрагментація природного середовища;

— Конкуренція з боку інвазивних видів;

— Забруднення навколишнього середовища;

— Глобальні кліматичні зміни;

— Опустелювання;

— Зростання населення і надмірне споживання;

— Безрозсудне використання природних ресурсів.

Різним формам життя, що існували на Землі, завжди необхідно було пристосовуватися до зміни клімату. Саме ця необхідність адаптації великою мірою і призводила до тих еволюційних змін, завдяки яким і з’явилися сучасні рослини і тварини.

Однак можна з упевненістю говорити про те, що серйозні зміни клімату є однією з найбільших загроз для існування біологічної різноманітності планети.

Зміни ландшафту, які стають наслідком вирубки лісу, пожеж і процесів урбанізації, ускладнюють виживання багатьох видів. Різні елементи інфраструктури, без яких ми сьогодні не можемо уявити своє сучасне життя, завдають великої шкоди існуванню багатьох видів.

Проблема полягає в тому, що деякі види не здатні пристосуватися до нової обстановки, тому вони і вимирають.До втрати біорізноманіття часто призводить опустелювання, яке зазвичай викликане кліматичними змінами і діяльністю людей. Дерева вирубуються, а заходи для їх відновлення не приймаються. Інтенсивний випас худоби стає причиною зубожіння пасовищ, це змушує їх мешканців шукати собі нові ареали проживання.

Безрозсудна експлуатація природних ресурсів стала в наші дні дуже поширеною проблемою. Ліси вирубуються заради палива, водні ресурси використовуються для господарських потреб, осушуються болота для будівельних цілей і т.п.

Саме тому виникла ідея в рамках тижня сталої енергії провести конкурс фоторобіт на тему: “Біорізноманіття”.

 

Увага! Оголошується конкурс фоторобіт на тему: “Біорізноманіття”.

Надсилайте фото ( 20 на 30 або 15 на 20)

зроблене Вами на електронну адресу

economist.i.m@ukr.net до 24 травня 2018 року.

Для визначення переможця просимо надати свої роботи до відділу економіки та зовнішніх звязків управління економіки виконкому міської ради за адресою: вул. Б. Хмельницького, 27/25 (міська рада) до 24 травня до 17:00.

До фото додати наступну інформацію:

  1. Назву роботи (фото).
  2. ПІП автора,
  3. Вид діяльності (місце роботи, навчання).
  4. Контакти (номер телефону, електронна адреса).

 

 День вишиванки відзначили працівники міської ради на фабриці художніх виробів – унікальній фабриці вишивки та ткатцтва (Фоторепортаж)

Цього року День вишиванки дружно відзначили працівники структурних підрозділів Переяслав-Хмельницької міської ради. У святкових українських вишиваних вбраннях вони зібралися біля центрального входу до головного приміщення установи. Присутніх привітав міський голова Тарас Костін. Він відмітив важливу роль Дня вишиванки у формуванні української нації, у відродженні давніх народних традицій та закликав присутніх бути активними та єдиними у прагненні берегти та примножувати іх у повсякденному житті.

 – Коли вдягаєш українську вишиванку, то ніби відчуваєш прилив позитивної енергії, гордості за нашу націю, відповідальність перед людьми, радієш з того, що маєш честь належати до цього народу – сказав Тарас Вікторович.

Після фотографування на згадку в дружньому колі частина учасників зібрання взяла участь у символічному святковому велопробігу центральними вулицями міста. Велосипедисти відвідали пам’ятні знаки, присвячені першій літописній згадці про Переяслав, та першій літописній згадці про Україну.

Потім всі учасники заходу відвідали місцеву фабрику художніх виробів, якій вже більше століття, та яку багато років успішно очолює Почесний громадянин міста Переяслава-Хмельницького Катерина Іванівна Коляденко.

Міський голова Тарас Костін, перший заступник міського голови Григорій Карнаух, секретар ради Петро Бочарін, керуюча справами міськвиконкому Валенина Гринець та начальник управління соціального захисту населення міської ради Микола Гуща привітали Катерину Іванівну зі святом та побажали їй та колективу здоров’я, миру та нових трудових звершень. Численна делегація працівників міської ради мала змогу ознайомитися із повним циклом виготовлення художніх виробів працівниками фабрики.

Особливо цікавим на думку присутніх є процес створення полотна з орнаментами на ткацьких верстатах. Особливо багато позитивних вражень викликав перегляд виставки готової продукції. Тут можна було побачити вишукані чоловічі та жіночі ткані сорочки, плаття, скатертини, пояси та інші вироби, які славляться не тільки в Україні, а й за кордоном. Присутні подякували колективу фабрики художніх виробів за проведену змістовну екскурсію, яка стала символічною в День вишиванки.

День вишиванки – свято національної єдності українців, покликане зберегти споконвічні народні традиції та об’єднати  українців. Основною метою відзначення цього свята є збереження українських цінностей та їх популяризація серед молоді та дорослого населення міст і сіл нашої держави. Вишита сорочка є оберегом, символом краси і молодості. Цей символ  «проголошує» в серцях кожного з нас любов до Батьківщини, українських традицій та української історії. Різноманітні орнаменти вишиванок здавна радували око та несли в собі унікальний код української нації, – сильної, красивої, невмирущої, – тої, що постійно прагне до волі та розвитку.

 

У Переяславі-Хмельницькому в День вишиванки відбувся велопробіг

17 травня в місті Переяславі-Хмельницькому працівники виконкому та міської ради, активісти міста взяли участь у велопробігу у вишиванках, який очолили міський голова Тарас Костін та секретар ради Петро Бочарін. В рамках заходу учасники відвідали видатні пам’ятки історії, ДП «Фабрику імені Б. Хмельницького» (Фабрика художніх виробів, де безпосередньо і виготовляються вишиванки) та привітали працівників підприємства.

Захід присвячений Дню Вишиванки, розвитку велосипедної інфраструктури в місті та Тижню сталого енергетичного розвитку.

 

Відкритий урок на тему: “Новий погляд на енегрозбереження”

Мета: формувати уявлення про енергію, яка є джерелом для роботи всіх технічних пристроїв та механізмів; формувати розуміння життєвої необхідності зберігати енергію;

розвивати уміння формувати думку про способи економного використання електричної; сприяти розвитку комунікативних навичок під час роботи; уміння вислуховувати думку інших, доводити власні переконання;

виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Тип уроку: урок-конференція

Основні методи та прийоми: фронтальна бесіда, розповідь, колективне обговорення, робота в групах.

Обладнання: анкета «Енергозбереження у нашому домі», таблиця, в якій потрібно вказати позитивні й негативні сторони використання енергії.

Епіграф уроку:

Охорона природи повинна стати

моральною категорією

і користуватися пріоритетом

за будь-яких політичних ситуацій.

М. Амосов

Хід уроку:

І Організаційний момент 

ІІ Актуалізація діяльності учнів

Вчитель: Чи вистачає кожному жителю Землі енергії?

(Відповідь учнів)

Споживання енергії людством безупинно зростає. Різниця між людиною кам’яного віку і сучасною людиною величезна, особливо у порівнянні з кількістю використовуваної ними енергії.

Печерна людина використовувала біля 1% тієї кількості енергії, яку використовує сучасний житель Землі. Значить, на Землі стало більше енергії? Ні! Вона стала більш доступною, але її не стало більше, ніж раніше. Кількість енергії в природі постійна. Нам легше порівняти себе з людьми 1960-х років, коли використовувалися такі самі джерела енергії, і суспільство було майже таким самим. Так от, ще 40 років назад людство споживало тільки половину тієї енергії, яку споживає сьогодні! А чи зберігаємо ми енергію у своїх будинках?

Давайте проведемо анкетування «Енергозбереження у нашому домі».

Анкета

Якщо у вас вийшло:

  1. Від 1 до 5 відповідей «так». Вам потрібно освоїти методики для того, щоб ефективно зберігати енергію, почніть зараз!
  2. Від 6 до 10 відповідей «так». У Вас багато гарних звичок, які можуть слугувати основою для подальшої роботи над тим, як ефективно зберігати енергію у Вашій оселі.
  3. Від 11 до 15 відповідей «так». Ви є зразком всім іншим в тому, як потрібно зберігати енергію.
  4. Від 16 до 20 відповідей «так». Хтось з Вашої сім’ї повинен стати керівником Міністерства палива та енергетики.

Вчитель: За результатами бачимо, що для більшості учнів потрібно освоїти методики для того, щоб ефективно зберігати енергію.

Енергозбереження може бути різним. Дуже прості та елементарні дії по енергозбереженню доступні для кожного і можуть бути застосовані в побуті фактично всюди.

Задача: Обчислити скільки енергії, яку споживає лампа розжарення, працюючи 12 годин на добу. Порахувати скільки вугілля потрібно спалити на ТЕС, щоб забезпечити її роботу, якщо коефіцієнт використання енергії палива складає 60%.

Дано:

P=100 Вт

t1= 12 год=43200 с

N=365

q = 27000000 Дж/кг

ŋ=60%

Е=?

mв-?

Розв’язання:

E=A=P· t1·N= 100 Вт·43200с·3656=1576800000 Дж

ŋ=(E/Q) ·100%

Q= E·100%/ ŋ

Q=1 576 800 000 Дж·100%/60%= 2628000000 Дж

Q = q· mв  mв = Q/q

mв=2628000000 Дж/27000000 Дж/кг=97,3 кг

Відповідь: E=1 576 800 000 Дж; mв=97,3 кг;

ІІІ. Мотивація діяльності учнів

Вчитель: Навіщо ж зберігати енергію? (Відповідь учнів)

В 1992 році у Бразилії, у Ріо-де-Жанейро відбулася конференція ООН по питанню навколишнього середовища та розвитку. На ній були присутні представники 172 країн світу. На конференції була прийнята «Програма стійкого розвитку». Основна ідея цієї програми в тому, що на всіх рівнях сучасного суспільства – міждержавному, державному, місцевому, індивідуальному – необхідно було прийняти термінові заходи по запобіганню всесвітній екологічній катастрофі. Тобто кожен з нас повинен усвідомити свою відповідальність за майбутнє планети.

Найголовнішу роль в запобіганні екологічній катастрофі грає енергозбереження. Проблема розумного використання енергії являється однією з найбільш гострих проблем людства. Сучасна економіка заснована на використанні енергетичних ресурсів, запаси котрих вичерпуються і не відновлюються. Але це не головне. Сучасні методи виробництва енергії наносять невиправний збиток природі та людині. Медики рахують, що здоров’я людей на 20% залежить від стану навколишнього середовища.

Забруднення атмосфери при використанні не відновлювальних джерел енергії веде до глобального потепління, таненню льодовиків й підвищенню рівня світового океану. Ми не знаємо, коли саме відіб’ються на нас ці зміни, але комісія ООН по клімату стверджує, що глобальне потепління вже почалося. Необхідно вже зараз щось робити для запобігання екологічної катастрофи.

В нашому місті відбуваються Дні Сталої Енергії. Міські Дні Сталої Енергії задумано Угодою Мерів як засіб Своєрідної «мобілізації» на кілька днів мешканців, політиків і представників бізнесу, щоб усім разом замислитись над перспективами виробництва і споживання енергії в себе в місті та у світі. Мета Днів – це насамперед підвищення поінформованості міської громади щодо сучасних способів більш ефективного використання енергії, ширшого залучення відновних джерел енергії та протидії глобальній зміні клімату в руслі загальноєвропейської політики.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. А що ми знаємо про енергію?

Окремі учні мали випереджувальне домашнє завдання – підготувати повідомлення про одне із джерел енергії. Давайте послухаємо їх. Роздати таблиці для заповнення.

1 делегатСонячна енергія.

Вважається, що до 15% сонячної енергії, що надходить на поверхні Землі, може бути використано для забезпечення життєдіяльності людства. Ця, з першого погляду, невелика частина дорівнює 6300 мільярдів МВт у рік або 7700 мільярдів тон умовного палива.

2 делегат. Біоенергетика.

Ефективним поповнюваним джерелом енергії є біомаса (органічні речовини рослинного або тваринного походження).

Ресурси біомаси в різних видах є майже у всіх регіонах світу, і майже в кожному з них може бути налагоджена її переробка в енергію і паливо. На сучасному рівні за рахунок біомаси можна перекрити 6-10% від загальної кількості енергетичних потреб.

Щорічно на Землі за допомогою фотосинтезу утворюються близько 120 млрд. тон сухої органічної речовини, що енергетично еквівалентно більш ніж 40 млрд. тон нафти.

Використання біомаси може проводитися в наступних напрямках:

  • пряме спалювання;
  • виробництво біогазу з сільськогосподарських та побутових напрямках;
  • виробництво етилового спирту для отримання моторного палива.

Біомаса, головним чином у формі деревного палива, є основним джерелом енергії приблизно для 2 млрд. людей. Для переважної більшості жителів сільських районів вона являє собою єдино доступне джерело енергії. Біомаса, як джерело енергії, відіграє найважливішу роль і в розвинутих країн. В цілому біомаса дає сьому частину світового обсягу палива, а по кількості отриманої енергії займає поряд із природним газом третє місце.

У країнах ЄС частка енергії біомаси складає близько 55% від загального виробництва енергії поповнюваних джерел. Найбільш ефективно енергія біомаси використовується в Португалії, Франції, Німеччині, Данії, Італії та Іспанії.

Загальні ресурси біомаси в Європі (в млн. т сухої маси/рік) складають:

  • деревного палива – 75;
  • дерево відходів – 70;
  • сільськогосподарських відходів – 250;
  • міського сміття – 400.

Крім того, біомаса, вирощувана на енергетичних плантаціях, дає 250 млн. т/рік.

3 делегат. Біогаз.

Біогаз – це суміш метану і вуглекислого газу, що утвориться в процесі анаеробного бродіння у спеціальних реакторах – метангенатах, влаштованих і керованих таким чином, щоб забезпечити максимальне виділення метану. Енергія, одержана при спалюванні біогазу, може досягати від 60 до 90% всієї енергії, якою володіє вихідний матеріал.

Одержання біогазу економічно виправдане і є кращим при переробці постійного потоку відходів (стоки тваринних ферм, рослинних відходів). Економічність полягає в тому, що немає потреби в

попередньому зборі відходів, в організації і керуванні їхньою подачею. Одержання біогазу можливе в установах різних масштабів, особливо

на агропромислових комплексах. Біогаз використовують для освітлення, опалення, готування їжі, для приведення в дію механізмів, транспорту, електрогенераторів.

В Україні тільки на великих свинофермах і пташиних підприємствах щорічно утворюється більш ніж 3 млн. тон органічних відходів сухої речовини, переробка яких дозволяє одержати близько 1 млн. тон у вигляді біогазу, що еквівалентно 8 млрд. КВт/год електроенергії.

4 делегат. Вітроенергетичні ресурси.

До числа передових країн світу по використанню вітрової енергії відносяться: Данія, Іспанія, США. Світовим лідером є Німеччина, в якій відмовилися у 90-х роках від будівництва атомних електростанцій і за короткий час побудували більше ніж 7000 вітроелектричних агрегатів.

Недоліки ВЕС: вітер дуже нестабільний; створюють багато шуму; викликають перешкоди теле- та радіо сигналам; наносять шкоду пташкам;

займають корисні сільськогосподарські землі.

5 делегат. Геотермальна енергія.

6 делегатГідроенергетика.

Багато тисячоліть вірно служить людині енергія, «ув’язнена» в текучій воді.

Коли настав вік електрики, відбулося відродження водяного колеса у вигляді водяної турбіни. Електричні генератори, що виробляли енергію, необхідно було обертати, і це успішно могла виконувати вода. Так і з’явилися гідроелектростанції (ГЕС).

Гідроенергетика – це відновлювальне джерело енергії, так як «пальне» – вода постійно повторюється і у виробництві гідроелектроенергії в атмосферу не викидають шкідливі речовини.

Основу гідроенергетики України складає Дніпровський каскад 11521 кВт/год. експлуатація ГЕС дає можливість виробляти біля 250 млн. кВт/год електроенергії, що еквівалентно щорічно економії до 75000 т дефіцитного палива.

Загальний гідроенергетичний потенціал малих рік України становить близько 12,5 млрд. кВт/год або 28% від загального гідропонтеціалу всіх рік України. ГЕС можуть стати потужною основою енергозабезпечення для всіх регіонів Західної України, а для деяких районів Закарпатської та Чернівецької областей – джерело самозабезпечення.

Переваги ГЕС очевидні: вони не забруднюють навколишнє середовище, використовують невичерпне джерело енергії і є простими в експлуатації.

7 делегат. Ядерна енергія.

Я́дерна енерге́тика (атомна енергетика) — галузь енергетики, що використовує ядерну енергію для електрифікації і теплофікації; область науки і техніки, що розробляє методи і засоби перетворення ядерної енергії в електричну і теплову.

Основа ядерної енергетики — атомні електростанції, які забезпечують близько 6 % світового виробництва енергії та 13-14 % електроенергії.  В Україні – Рівненська, Хмельницька, Південно-Українська, Запорізька АЕС.

За прогнозами фахівців, частка ядерної енергетики в загальній структурі вироблення електроенергії у світі буде безупинно зростати за умови реалізації основних принципів концепції безпеки атомних електростанцій. Використання ядерної енергії засновано на здійсненні ланцюгових реакцій поділу важких ядер і реакцій термоядерного синтезу легких ядер..

V Первинне усвідомлення теоретичного матеріалу.

(Учні самостійно, використовуючи отриману інформацію заповнюють таблицю, вказуючи позитивні й негативні сторони використання енергії.) Обговорюємо таблиці.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Учень називаю способи економити енергію вдома.

Щоб економити енергію потрібно виконувати 5 таких простих правил як:

  1. Виключайте всі електроприлади, які не використовуються, та не залишайте їх у режимі очікування.

Виключайте всі електричні прилади, які не використовуються, оскільки навіть у режимі очікування вони споживають енергію. Це допоможе вам зберегти приблизно 80 гривень на рік. Не залишайте заряджатися мобільні телефони та ноутбуки всю ніч.

  1. Протріть електричні лампи від пилу.

Витерта лампа світить на 10-15% яскравіше, ніж запилена.

  1. Закривайте штори

Закривайте штори наприкінці дня, аби тепло

не залишало приміщення.

Тримайте вікна чистими

Запилене скло може поглинати до 30% світла. Тримайте їх чистими.

5.Кип’ятіть лише стільки води, скільки вам потрібно, та не забувайте чистити чайник від накипу.

Якщо ви будете кип’ятити лише необхідну вам кількість води, ви зможете заощадити десь 61 гривню на рік. Але не забувайте про те, що нагрівний елемент електричного чайника має бути вкритий водою.

Накип у чайнику проводить тепло майже в тридцять разів гірше, ніж метал, тому істотно збільшує кількість енергії, що потрібна для кип’ятіння води.

VІІ. Від теорії до практики

На наступний рік наша школа братиме участь у соціальному проекті Енергоефективні школи. А точніше проходитимемо курс «Основи енергопостачання та енергозбереження».

Головною метою програми шкільної освіти з основ енергопостачання та енергозбереження є виховання свідомого та відповідального майбутнього споживача енергоресурсів, який розуміє проблеми енергопостачальних підприємств та підтримує їх своїми діями, а саме: зберігає і раціонально використовує ресурси (теплову та електричну енергію, воду тощо) і своєчасно сплачує за отримані послуги. Відповідно одним із ключових завдань курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження» є виховання в учнів 6-8 класів розуміння того, що тепло, газ, вода, електрика – це цінні ресурси, вартість яких є високою і зростатиме надалі. Тому для економії коштів на оплату цих ресурсів вдома та у школі, треба економно та раціонально їх споживати. Крім того, діти мають знати, що заощадження енергетичних ресурсів уможливить скорочення кількості викидів вуглекислого газу у довкілля, щоб запобігти зміні клімату на планеті. Методологічно навчальну програму курсу за вибором «Основи енергопостачання та енергозбереження» побудовано за принципом «програма дій». Її складено таким чином, що поступово, від теми до теми, від уроку до уроку учні приходять до думки про необхідність активно розв’язувати проблеми, які висвітлюються в інформаційних матеріалах, презентаціях, практичних завданнях тощо. Учні зможуть самостійно не тільки аналізувати проблеми, пов’язані з нераціональним споживанням та втратами енергоресурсів, а й пропонувати шляхи їхнього вирішення на рівні школи, власної квартири чи будинку, тобто в безпосередньому оточенні. На завершальному етапі учням пропонується розробити проектну пропозицію для підвищення енергоефективності та/або покращення теплового комфорту шкільних приміщень.

VII. Підсумок уроку

Енергоджерело Переваги Недоліки
Поновлювані Сонце    
Вітер    
Біомаса    
Вода    

 

Енергоджерело Переваги Недоліки
Поновлювані Сонце    
Вітер    
Біомаса    
Вода    

 

Енергоджерело Переваги Недоліки
Поновлювані Сонце    
Вітер    
Біомаса    
Вода    

Тест на збереження енергії

 

2017 рік

Відбулося визначення переможців конкурсу творчих відгуків (робіт) у форматі “екоплакатів” на тему:”Заходи з енергозбереження в моєму навчальному закладі”, в рамках проведення Тижня сталої енергії в місті Переяславі-Хмельницькому

На виконання розпорядження першого заступника міського голови Г.М.Карнауха № 86/7-09 від 15 травня 2017 року Про затвердження Положення про конкурс творчих відгуків (робіт) у форматі “екоплакатів” на тему: ”Заходи з енергозбереження в моєму навчальному закладі”, в рамках проведення Тижня сталої енергії в місті Переяславі – Хмельницькому, 08 червня було проведено засідання журі та оргкомітету щодо визначення переможців.

         За результатами конкурсу переможцями стали:

  1. Переможець конкурсу екоплакатів на тему: “Заходи з енергозбереження в моєму навчальному закладі” – колективна робота учнів 8 класу Переяслав-Хмельницької ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 плакат “Бережи енергію! Збережи Україну!”
  2. Переможець конкурсу у номінації “Креативний підхід” – колективна робота учениць 5-А класу Переяслав – Хмельницької гімназії “Енергозбереження в гімназії” Булич Наталії, Христюк Валерії, Усик Анни.
  3. Переможець конкурсу у номінації “Екологічна ініціатива” – Башук Валентина, учениця 8 класу Переяслав – Хмельницької гімназії (екоплакат “Заходи з енергозбереження в навчальному закладі”).
  4. Переможець в номінації “Енергозберігаючий ефект” – гурток “Ми малюємо світ”, Переяслав – Хмельницька ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 (екоплакат “Живи енергоефективно”), керівник Остаповська Т.В.

         Участь у конкурсі приймали:

  1. Турська Альона, Бутковська Вікторія – учениці 8 класу Переяслав – Хмельницької ЗОШ І-ІІІ ст. № 4, екоплакат ” Живи енергоефективно!”
  2. Рудніцька Дарина, Заболотня Ольга – учениці 8 класу Переяслав – Хмельницької ЗОШ № 5.
  3. Учнівський колектив 5-А класу Переяслав – Хмельницької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2, екоплакат “Енергозбереження в школі:крок за кроком”
  4. Думан Аліна – учениця 6-Б класу Переяслав – Хмельницької гімназії екоплакат “Гімназійна економія”.

Нагородження переможців відбулося на центральній площі міста під час проведення Дня молоді.

 

Учениці 5 класу школи № 3 взяли в цей день участь в конкурсі малюнку на асфальті на тему “Енергозбереження в моєму закладі”.