Кампанія декларування доходів громадян 2020

Головне управління ДПС у Київській області нагадує мешканцям Київщини, що наразі триває кампанія декларування доходів та рекомендує громадянам подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді, через Електронний кабінет.

Подання декларації в електронному вигляді – комфортний та зручний спосіб для платників податку, який зекономить час на подання декларації та, водночас,  допоможе виконати рекомендації щодо дотримання умов карантину, направленого на запобігання поширенню коронавірусної інфекції в країні. 

Нагадуємо, що громадяни, які протягом 2019 року отримали доходи у вигляді спадщини не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, дарунки у вигляді коштів, майна, або  майнових чи немайнових прав, які підлягають оподаткуванню, або ж отримували доходи не від податкових агентів, отримали іноземні доходи (доходи з походженням з-за кордону), зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

Законом України від 17.03.2020 №533-ІХ термін подання податкової декларації про майновий стан і доходи продовжено до 01 липня, а термін сплати задекларованих у ній податкових зобов’язань –  до 1 жовтня поточного року.

Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

ГУ ДПС у Київській області

 

Розмір плати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 грн. на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 грн. на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 грн. на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування і міст Києва та Севастополя на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 грн. на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Розмір щорічної плати за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі становить 2000 грн., а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст 250 грн. на кожне місце торгівлі.

Розмір плати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами  встановлено  ст. 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами та доповненнями.

ГУ ДПС у Київській області

 

Обчисленя екологічного податку у разі перевищення лімітів на розміщення відходів

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, обчислюються платниками самостійно щокварталу, виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів, у порядку, визначеному Податковим Кодексом (п.249.6 ст.249 ПКУ). Тобто, податок розраховується  на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу.

Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.Розмір екологічного податку при обчисленні сум податку у разі перевищення платником податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності не збільшується.

ГУ ДПС у Київській області

 

Ставки єдиного податку для ФОП

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для І групи платників ЄП – у межах до 10 % (210,20грн.) розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня податкового року;

2) для ІІ групи платників ЄП – у межах до 20 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового року.

У разі здійснення платниками ЄП І і ІІ груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки ЄП, встановлений для таких видів діяльності.

Якщо платник ЄП І і ІІ груп  здійснює господарську діяльність на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, то застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для відповідної групи таких платників ЄП.

Платникам ЄП ІІІ групи  ставка податку встановлюється у розмірі:

-3% доходу – у разі сплати ПДВ згідно з Податковим Кодексом (далі – ПКУ);

-5% доходу – у разі включення ПДВ до складу ЄП.

Для ФОП, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка ЄП встановлюється у розмірі 5 % доходу.  

02 квітня 2020 набрав чинності  Закон України від 30.03.2020 №540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», яким, зокрема, доповнено підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ п.п. 52 прим. 6 та  прим. 7.

Так п. 52 прим. 6 підр. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ надано право органам місцевого самоврядування у 2020   прийняти рішення про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок ЄП, а  п. 52 прим. 7 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що у 2020  на проекти рішень, рішення сільських, селищних, міських рад, рад об’єднаних територіальних громад про внесення змін до прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок ЄП, прийнятих згідно  п. 52 прим. 6 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, не поширюється п.п. 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, п.п. 12.3.4 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та п. 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) ст. 12 ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

 

Юридичні особи – платники ЄП за земельні ділянки, що використовуються у їх господарській діяльності, декларацію з плати за землю не подають

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.

Разом з тим платники плати за землю мають право подавати щомісячно звітну податкову декларацію, що звільняє їх від обов’язку подання  річної податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

При цьому платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ).

Таким чином, юридичні особи – платники єдиного податку не є платниками земельного податку за земельні ділянки, які належать їм на правах власності або постійного користування та використовуються для провадження господарської діяльності, вони не отримують податкові пільги щодо сплати земельного податку, тому їм не потрібно за такі земельні ділянки подавати до контролюючих органів податкові декларації з плати за землю із заповненням графи «Пільги».

Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, контролюючий орган має право визначити за три звітні податкові роки

Відповідно до п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, передбачених ПКУ або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов’язань з окремого податку або збору є контролюючий орган.

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом – п.266.7 ст.266 ПКУ.

Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 01 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове/податкові повідомлення-рішення у встановлені строки, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Контролюючі органи, крім випадків, визначених п.102.2 ст. 102 ПКУ, мають право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом (п. 102.1 ст. 102 ПКУ). Отже, контролюючий орган має право визначити суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за три звітні податкові роки.

Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Оподаткування продажу рухомого майна

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що порядок оподаткування операцій з продажу або обміну об’єктів рухомого майна визначається ст. 173 Податкового Кодексу, пункт 173.1 якої встановлює, що дохід платника податку від продажу (обміну) об’єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною п.167.2 ст.167 Податкового Кодексу, тобто 5 %  ( п.173.1 ст.173 ПКУ). А от дохід від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого майна, що здійснюються фізичними особами – нерезидентами, оподатковується  за ставкою 18 % – це встановлено п.173.6 ст.173 ПКУ.

Виняток із цієї норми встановлений п.173.2 ст.173 ПКУ, – дохід, отриманий платником податку від продажу/обміну протягом звітного  року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню. Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню.

Отже, при отримані фізичною особою протягом звітного (податкового) року доходу від продажу іншій фізичній особі двох та більше об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда або інших об’єктів рухомого майна, які не входять до цього переліку, податок на доходи фізичних осіб сплачує фізична особа – продавець самостійно до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу за місцем нотаріального посвідчення такого договору за ставками: для резидентів – 5 %, для нерезидентів – 18 %.

Оскільки Цивільним кодексом України не встановлено такого суб’єкта права приватної власності як фізична особа – підприємець, то дохід, отриманий ФОП від продажу власного рухомого майна, підлягає оподаткуванню за нормами, визначеними ст.173 ПКУ.

Додатково повідомляємо, що згідно із п.2 ст. 181 ЦКУ рухомими речами (майном) є речі (майно), які можна вільно переміщувати у просторі.

Пунктом 3 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 року № 1440,  деталізовано визначення поняття «рухомого майна»:  рухоме майно – це матеріальні об’єкти, які можуть бути переміщеними без заподіяння їм шкоди. До рухомого майна належить майно у матеріальній формі, яке не є нерухомістю.

Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

 

Особи, які мають ліцензію на зберігання пального, але не підпадають під визначення платників акцизного податку, декларацію акцизного податку не подають

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що перелік платників акцизного податку визначено пунктом 212.1 статті 212 ПКУ, зокрема, це особи (у т.ч. юридичні особи, що ведуть облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійні представництва, які реалізують пальне або спирт етиловий (п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ).

Платники, визначені п.п.212.1.15 п.212.1 ст. 212 ПКУ,  та платники, які мають діючі (у т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов’язані за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили вони господарську діяльність у звітному періоді.   Платники акцизного податку, визначені п. 212.1 ст. 212 ПКУ (крім імпортерів підакцизних товарів, зазначених у підпунктах 215.3.4, 215.3.5, 215.3.5 прим. 1, 215.3.5 прим. 2, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 п. 215.3 ст. 215 ПКУ), подають щомісяця не пізніше 20 числа наступного звітного (податкового) періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію акцизного податку (далі – Декларація).

Особи які не підпадають під визначення платників акцизного податку згідно п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ (не здійснювали реалізацію пального або спирту етилового), але мають ліцензії на право зберігання власного пального, не зобов’язані подавати Декларацію, якщо протягом звітного періоду у них сукупно виконувались наступні умови:

– відсутні об’єкти оподаткування акцизним податком та/або показники, які підлягають відображенню у Декларації;

– відсутні будь-які інші діючі (у т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством (крім ліцензій на зберігання власного пального);

– відсутні підстави для визнання їх платниками акцизного податку за будь-якими іншими ознаками, визначеними п.212.1 ст.212 ПКУ (крім випадку якщо така особа була платником акцизного податку лише у зв’язку з імпортом підакцизних товарів визначених підпунктами 215.3.4 – 215.3.8 п. 215.3 ст. 215 ПКУ).

Всі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/

ГУ ДПС у Київській області

Додати коментар