Заняття пісочною терапією у дошкільному закладі

Унікальним способом спілкування із світом і самим собою, способом зняття внутрішнього напруження і відкриття нових шляхів розвитку є сендплей.
Сьогодні дуже популярним став метод sandplay, що з англійської дослівно означає «пісочна гра». Власне, це той метод, завдяки якому дитина з піску і невеличких фігурок будує свій індивідуальний і неповторний світ у мініатюрі. Граючись, вона виражає на піску те, що спонтанно виникає в її свідомості.
Ігри з піском дають дитині змогу відчути себе впевненою і вмілою: вона створює нове, не боїться ламати старе і щось змінювати. У пісочниці створено оптимальні умови для розвитку творчого потенціалу дитини, активізації її просторової уяви, образно-логічного мислення, тренування дрібної моторики рук. У процесі колективних ігор дитина усвідомлює морально-етичні норми, у неї формується гармонійний образ світу.
Метод пісочної терапії застосовують вихователі закладів дошкільної освіти міста Переяслава-Хмельницького у своїй роботі з дітьми. Вперше більше семи років застосувала цей метод вихователька ЗДО №9 «Сонечко» нашого міста Аліса Леонідівна Толстокора. Вона проводила заняття з дітьми та вихователями міських закладів дошкільної освіти, на яких колеги вчились використовувати цей метод. У Аліси Леонідівни напрацьовано великий досвід роботи з цього питання, укладено в методичний посібник та організовано роботу Школи передового педагогічного досвіду по цій проблемі. Цього разу вихователька провела засідання школи передового педагогічного досвіду, на якому поділилась досвідом по впровадженню методу sandplay. 
Одним із найдревніших способів малювання є малювання на піску і одним з порівняно нових — малювання піском. Малювати на піску можна паличкою, камінчиком чи будь-яким іншим придатним для цього предметом. Але найдоцільніше малювати пальчиками. Таке заняття дуже подобається дітям. Малювання пальчиками на піску є корисним для дітей будь-якого віку: у них розвивається дрібна моторика, гнучкість та чутливість пальців.
Вихователі вчились малювати на піску, малювати піском, виготовляти штучний сніг та створювати на ньому композиції. У своїй презентації Аліса Леонідівна показала, як метод sandplay впливає на її вихованців. Присутні щиро дякували виховательці Алісі Леонідівні Толстокорій та вихователю-методисту цього закладу Наталії Леонідівні Свириденко за цікаве заняття ШППД та нові знання, які вони отримали на цьому заході.

Тамара Сапунова, методист міського тетодкабінету

 

Додати коментар