Електронний запис до лікаря невдовзі буде в Переяславі

Переяслав-Хмельницький центр первинної медико-санітарного допомоги готується впроваджувати в роботу електронне управління через медичну інформаційну систему (МІС) —  HELSI. Вона співзвучна з назвою центрального компоненту єдиної медичної електронної системи країни eHealth, технічно сумісна з нею, але це інша система, яка працює локально – на потреби тільки певного закладу. Система має два взаємодіючі сайти: HELSI.pro — для персоналу, HELSI.me — для пацієнтів.

Із 4 лютого менеджери компанії HELSI проводять навчання персоналу центру. Працювати в системі будуть спеціалісти відділу кадрів, адміністратори (реєстратура) і лікарі. В кожного окремі функції, можливості та доступ до інформації як системи загалом так і пацієнтської бази даних.

У поліклініці тимчасово створили кабінет з комп’ютерами, де в режимі навчального тестування медики освоюють можливості нової електронної системи. Курс становив три годинні заняття. У середу, 6 лютого,  їх завершували лікарі. На навчання вони приходили зі своїми медсестрами. Тим більше, що саме вони виконуватимуть функції реєстратора в сільських амбулаторіях. До кінця тижня навчання мають пройти всі реєстратори. Після цього компанія зможе запустити систему в режимі реальної роботи.

— Наша система не є складною в користуванні, — запевняє Тетяна Кулик, консультант із впровадження компанії HELSI, яка проводить навчання в Переяславі. – Працювати з нею просто, достатньо запам’ятати певний алгоритм дій: які опції відкривати, порядок заповнення даних. Лікарям було трохи лячно тільки перший раз, коли ознайомилися з режимом та вимогами роботи. Я додатково на робочих комп’ютерах кожного лікаря створила тренувальний профіль, роздала інструкції, аби вони у вільний час могли ще й самостійно освоювати всі функцій системи.  

Менеджерка детально розповідає лікарям про всі особливості та варіанти роботи з HELSI, наводить приклади з практики. Передусім система дуже жорстко контролює лікаря щодо його відповідальності за всю інформацію, яку він вносить у картку пацієнта. Там нічого не можна дописати чи змінити заднім числом. Картка заповнюється в присутності відвідувача, в разі потреби – через якийсь час, якщо він є вільним у лікаря, але тільки в день прийому. На вимогу пацієнта лікар може роздрукувати зроблений ним запис.

Система контролює і робочий графік лікаря, який чітко розписаний, регламентується пацієнтами, реєстратурою і самим лікарем. Він має право на певний ліміт часу, аби записувати своїх пацієнтів, яким потрібен повторний прийом, або тримати його резервом для надання допомоги пацієнтам у невідкладному стані. Електронна система переяславської первинки налаштована так, що в кожного лікаря на прийом буде відведено загалом п’ять годин, по 20 хвилин на кожного пацієнта.

Пані Тетяна зауважує, що в перший період роботи системи найбільше навантаження буде на адміністраторів. Вони вестимуть запис відвідувачів на прийом та створюватимуть для кожного з них електронну карту пацієнта. Крім того, в користуванні залишатимуться і паперові карти історії хвороб. Тож для обслуговування одного відвідувача потрібно буде більше часу, ніж зараз. Тому на цьому етапі необхідне буде велике розуміння і підтримка населення. Аби не створювати зайвих черг та ажіотажу, без потреби не варто іти до реєстратора тільки щоб оформити свою е-картку.

— Ми зараз не можемо назвати точну дату, коли система почне в нас повноцінно працювати, — зауважує заступник директора ЦПМСД Олена Базиль. – Це залежить і від технічної готовності до роботи в таких умовах, передусім сільських амбулаторій, і від підготовленості наших працівників. Пацієнти також мають звикнути до того, що візит до лікаря треба планувати і завчасно записуватися.

Як писав раніше «Вісник», саме така система HELSI два роки вже працює в більшості медзакладів первинного рівня Києва. Так само як і в столиці, перший рік співпраці з нашим центром компанія надаватиме послуги безкоштовно (за договором це символічна плата 1 грн в рік), зауважує Тетяна Кулик. Це своєрідна інвестиція ІТ-компанії в медичну реформу. Проте в МОЗ вже заявляють, що з наступного року такі послуги мають бути неодмінно платними, аби уникнути монополізації, але плата буде визначена певним ціновим коридором.

Також пані Тетяна зазначає, що їхні менеджери подали пропозиції співпраці і дирекції нашої ЦРЛ. Адже  коли обидва медзаклади працюватимуть на однаковій МІС, тоді взаємодія між ними значно спроститься. Це ряд зручностей і переваг як для персоналу, так і для пацієнтів.

Детальніше про те, як записатися на прийом до лікаря, як оформити е-картку та про інші особливості впровадження нової системи читайте в наступних публікаціях.

Валентина БАТРАК

Додати коментар