«На порозі професійного вибору» урок реального трудового життя

Займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість – одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності. Вибір навчального закладу, а згодом професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми. Не менш важлива обставина – людина повинна робити те, до чого має хист і здібності. Таку працю вона виконуватиме залюбки і найкраще. Це принесе користь людині і всьому суспільству.

Старшокласникам часто бракує інформації, що стосується питань професійного вибору в сучасних соціально-економічних умовах. Тому, щоб допомогти учням зробити правильний професійний вибір 08 листопада 2017 року фахівцями Переяслав-Хмельницького  міськрайонного центру зайнятості проведено «Урок реального трудового життя» з учнями 9 класу Переяслав-Хмельницької гімназії, метою якого була популяризація послуг служби зайнятості з професійної орієнтації; формування свідомого підходу до вибору професії, створення сприятливих умов для забезпечення раціонального, продуктивного, змістовного дозвілля молоді, її творчого, інтелектуального і духовного розвитку, задоволення потреб учнівської молоді в професійному самовизначенні і творчій самореалізації.

До проведення заходу долучилися викладачі кафедри «Психологія», факультету «Педагогіки та психології», Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету  імені Григорія Сковороди: Герасіна Світлана Вікторівна та Хаметова Людмила Михайлівна.

Протягом заходу учні мали змогу отримати детальну інформацію про поетапні кроки щодо правильного вибору фаху та подолання бар’єрів у професійному самовизначенні. При виборі професії учням було запропоновано використовувати  «Формулу вибору професії», яка в загальному вигляді показує первинний алгоритм прийняття оптимального рішення в поєднанні наступних компонентів: «хочу» – «можу» – «треба». Корисним для учнів було і експрес-тестування «Конструктивний малюнок людини з геометричних фігур», яке провела Герасіна Світлана, з метою виявлення схильностей учнів до певного типу діяльності.

Також до уваги випускників було запропоновано перегляд анімаційних відеороликів про професії, які мають попит на вітчизняному ринку праці сьогодні (з урахуванням найближчого майбутнього). Саме це має допомогти підліткам зорієнтуватися в безмежному світі професій та знайти відповідь на питання «Ким бути в майбутньому?».

У підведенні підсумку, кожен учасник заходу міг залишити відгук про проведене профорієнтаційне заняття. На думку випускників, такі зустрічі дають змогу, якщо й не визначитися з вибором майбутнього фаху остаточно, то, в будь-якому разі, зробити перші кроки в цьому напрямку.

Провідний фахівець
відділу активної підтримки  Кучеренко Т.Б.       

 

Додати коментар